tirsdag 17. februar 2009

Jeg er nervøs...

Jeg venter i spenning. Kvalm spenning for å være nøyaktig. Neste mandag starter nemlig det emnet jeg må ta opp for å få begynne på 3. året. Og vel. Eksamenskontoret skal behandle klagen min i løpet av uka.

Jeg var på møte med dem forrige uke. Og fikk en hel haug med motstridende beskjeder.
Den første gikk på at det ikke var noe problem å ta BÅDE bedriftsøkonomisk analyse og interiør og arealplanlegging parallelt. Det er et problem å gjøre det. Spesielt når det er skriftlig eksamen i bedriftsøkonomisk analyse 30. april. Og skriftlig prøve på skolen til mappeeksamen i interiør og arealplanlegging 30. april. Helt hvordan jeg skal klare to skriftlige prøver samme dag er for meg et mysterium. Spesielt når begge etter planen starter 09.00.
But hey, that`s probably just me!

Så fikk jeg beskjed om at jeg kunne ta halvparten av deleksamenene til mappeeksamen i interiør og arealplanlegging i år. Og hele bedriftsøkonomisk analyse i år. Så tar jeg bare halve interiør og arealplanlegging til neste år. Noe som innebærer at jeg kommer til å begynne et par uker etter resten av klassen med bacheloroppgaven. Men i følge de jeg snakket med fra skolen, var ikke det noe problem, for jeg kunne søke om å få bruke et par uker ekstra på bacheloroppgaven. Men da vil ikke sensur falle før 2011.

Så da ser situasjonen slik ut:
Hvis jeg stryker bedriftsøkonomisk analyse, får jeg ikke skrive bachelor før 2011.
Hvis jeg tar halve interiør og arealplanlegging i år og halve til neste år, og dermed søker om ekstra tid på bacheloroppgaven, får jeg ikke vurdert bacheloroppgaven før 2011.
Hvis jeg stryker enten i tekstiløkonomi eller det faget vi har før sommeren som jeg ikke husker hva heter, får jeg ikke skrive bachelor før 2011.

Men for all del, i følge forelesere, eksamenskontor og studieleder er det ikke noe problem. For jeg klarer å skrive bacheloroppgaven til neste år.
Og det vet jeg jo at jeg klarer, jeg bare skjønner ikke helt hvordan de kan skryte av hvor godt tilrettelagt dette er for oss som ikke tok eksamen i bedriftsøkonomisk analyse i fjor.

For jeg fikk også vite at jeg må ta et arbeidskrav jeg ikke har fått beskjed om at ikke er godkjent. Eller, jeg har jo fått beskjed nå da. 9 måneder og et helt semester etter at jeg leverte den inn.

Så dagens tips: Hvis du skal studere, ikke søk deg til HiAk. Det er bare rot.

3 kommentarer:

Jorunn Helene sa...

Hallo,"prinsesse".
Det blir en spennende uke for deg, forstår jeg. :) Glad jeg er ferdig med skole og studier, valg og atter valg.
Håper det går bra for deg.
Krysser fingre vettu.
Ha en nydelig dag.
Klem fra Helene.
(ertaBerta)

Anonym sa...

Så med andre ord så blir det du ikke ferdig før 2011 uansett? Så bra planlagt fra skolen si sia.

Prinsesse Hella sa...

Helene:
Jeg vet ikke helt om jeg gleder meg til å bli ferdig med skolen... Jeg trives så godt som student!

Ikkeborg: Jeg blir ferdig før, for jeg slapp å ta det arbeidskravet, så nå krysses alt som krysses kan for at jeg får til alt nå og blir ferdig neste år =)